Když si někdo pořídí internetovou stránku, čekává od ní, že jej tato bude prezentovat před světem v tom nejlepším možném světle. Věří, že díky této vzbudí zájem, přiláká návštěvníky, odběratele nebo jiné klienty, kteří jsou mu zapotřebí.
Ovšem když si dotyčný nebo dotyční svůj web pořídí, netrvá dlouho a počnou zjišťovat, že tu něco tak jaksi nesouhlasí. Že si sice svoji internetovou stránku vytvořili, ale návštěvnost je na ní v nejlepším případě ubohá a o nějakých skutečně pozitivních výsledcích si lze leda tak nechat zdát.
A pokud se autor a vlastník takové stránky vrhne dostatečně usilovně do pátrání po příčinách tohoto neutěšeného stavu, zřejmě dříve či později přijde na to, že ‚za všechno můžou internetové vyhledávače‘.
Zadá totiž dejme tomu do Googlu něco ze své stránky a co zjistí? Možná se své stránky dopátrá po hodně usilovném hledání v seznamu odkazů, možná na ni ale také vůbec nenarazí, alespoň do chvíle, než nad klávesnicí usne vyčerpáním.
A pak si uvědomí, že to je ono. Že nikdo z lidí, kteří hledají to, co u něj lze nalézt, takovou zátěž dobrovolně nepodstoupí. Každý si vybere něco z toho, co mu nabízejí první z oněch mnoha odkazů, a ostatních si už ani nevšimne.
Takže je záhodno dostat se na přední pozice. Což se ovšem sice snadno řekne, ale těžko udělá. Protože aby se toho dosáhlo, je třeba optimalizace webu, a té ne každý rozumí.
Což ale nevadí. Protože jsou tu i profesionálové, kteří to jsou ochotni za dotyčného všechno udělat. Činí tak už po dlouhou řadu let a už nejednomu majiteli webu pomohli, aby se vydrápal z oné záplavy virtuálního smetí na výsluní.
Mnoha klientům už nabídli a nabízejí své služby – stanovování klíčových slov, optimalizaci webu, linkbuilding, copywriting a podobně. Díky čemuž roste návštěvnost dotyčné stránky a s tím spojené úspěchy, jichž se s její pomocí dosahuje.
Má to výsledky, a to za přijatelné ceny, a proto je rozumné na tyto úpravy vsadit. Protože nebýt jich, kdo ví, kde by dnes ti úspěšní jedinci i firmy bez SEO byli?